Etiketter

onsdag 17 oktober 2012

Robot programming - RoboCock (RobotTupp) Reporting for Duty Dagbok

11/10 - 2012
Idag presenterade Olle robot programmeringen, han berättade om hur och vad vi skulle göra med allt. Hur slutprovet skulle vara osv.

12/10 - 2012
Idag byggde vi ihop våra robotar, det var väldigt lätt och kul för mig och Hjalmar som är gamla lego veteraner. Vi fick även hjälpa andra att komma ikapp.

17/10 - 2012
Idag installerade vi programmerings programmet, Mindstorms NXT. Vi installerade även patchern och började kolla och testa lite med det.

24/10 - 2012
Idag gjorde vi klart uppdragen även om jag inte hann klart riktigt eftersom jag jobbade med annat. Men det fixar jag efter lovet. Jag har en film på det men jag är inte säker på att den har med allt man skulle göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar