Etiketter

torsdag 1 mars 2012

PMI Optik

Plus: Det har varit kul och lärorikt att jobba med optik, jag har lärt mig om ljusets brytning, konvexa och konkava linser/speglar och ljusets bestånds delar. Jag tycker också att mina labbrapporter har blivit mycket bättre. Jag har börjat använda mig av fler bilder, nogare beskrivningar och bättre upplägg. Jag tror att det gick bra på provet jag förberedde mig bra och kommer nog få ett bra resultat.




Minus: Det var ganska lätt men jag fick lite problem ibland, mina slutsatser har inte alltid varit rätt och det blev svårare när vi började prata om ultraviolett och infrarött. Jag hade nog kunnat öva lite mer på provet men det gick bra.




Intressant: Jag tycker att det med ljuset bestånds delar på slutet, det infraröda och ultravioletta ljuset med mera var väldigt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar